می دیله گب دره تی چشمانه خواب بره تی خواب مره عالمه آب چره شیون دکفه به به تندوتاب
می دیله گب دره تی چشمانه خواب بره تی خواب مره عالمه آب چره شیون دکفه به به تندوتاب

می دیله گب دره تی چشمانه خواب بره تی خواب مره عالمه آب چره شیون دکفه به به تندوتاب

گیلکی:چه #لذتی از اَن بالاتر نهه که تی #خانه #ایوان سر بنیشینی #آفتاب هم ببه تی #نهار بخوری

https://uupload.ir/files/ayqd_%DA%86%D9%87.jpg

گیلکی:چه #لذتی از اَن بالاتر نهه که تی #خانه #ایوان سر بنیشینی #آفتاب هم ببه تی #نهار بخوری

فارسی:چه‌ #لذتی از این‌بالاتر هست که رو #ایوان خونت بشینی #آفتاب هم‌باشه #نهارتو بخوری

به مناسبت 12 دی ماه - روز رشت

https://uupload.ir/files/ry9i_%D8%A8%D9%87_%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D8%AA.jpg

به مناسبت 12 دی ماه - روز رشت

امی استانِ گیلانَ دوست دارم

می شهر رشتَ, شهر بارانَ دوست دارم

مردمان باصفای رشتَ دوست دارم

امی محلات قدیمی شهرَ دوست دارم

چله خانه, دانشسرا, تختی, زرجوب, حمیدیانَ دوست دارم

اَمی باغ محتشم با اونه درختانِ کهنَ و عمارت کلاه فرنگیش دوست دارم

اَمی ساغریسازان, زادگاه پرفسور سمیعیَ دوست دارم

اَمی چله خانهَ دوست دارم

اَمی اُستادسرا،اَمی کوچه، انوشیروان، خانه میرزا کوچک خانَ دوست دارم

و اینکه چمارسرا , اَمی داناعلیَ دوست دارم

اَمی گُلسار ، با کلاس محله ، بلوار گیلانَ، دیلمانَ دوست دارم

بمیرم من خواهرامامَ, اَ محله قدیمیَ دوست دارم

اَمی منظریه، گازَ دوست دارم

خیابان رسالت, اَمی صداوسیمای مرکز گیلان, اَمی رادیو صدای گیلانَ دوست دارم

 اَمی #پیررررررررربازاااااار دوست دارم

و خلاصه اینکه رشتَ با تمام مردمان باصفایشَ دوست دارم

پخش در گروه ها برای هر گیلانی واجب میباشد

12 دی ماه روز رشت مبارک باد

ayine_pirbazar

روز رشت چگونه ثبت شد؟

https://uupload.ir/files/nv2x_%D8%B1%D9%88%D8%B2_%D8%B1%D8%B4%D8%AA.jpg

روز رشت چگونه ثبت شد؟

جالب است بدانید که قدمت این رزو برخلاف خود شهر چندان زیاد نیست. در زمستان سال 94 پس از برگزاری نشت‌های مختلف با مفاخر، نخبگان و با انتشار فراخوان عمومی که همراه با دریافت نظر شهروندان این شهر بود، سرانجام 12 دی ماه به نام روز رشت نام‌گذاری شد. 457 سال پیش در چنین روزی، طبق فرمان شاه تهماسب صفوی، رشت به عنوان مرکز سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان گیلان انتخاب شده بود.